ترانسمیتر فشار چیست؟

ترانسمیتر فشار چیست؟

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

ترانسمیتر فشار چیست؟

ترانسمیتر قلمی

این ترانسمیترها بسیار به باطری قلمی شباهت دارند و به دلیل ابعاد کوچک، کاربرد زیادی دارند. ترانسمیتر قلمی دارای یک صفحه فلزی صاف در بالای آن می­باشد که به عنوان سنسور اندازه­ گیری عمل کرده و توسط انتهای آن به مخزن یا سیستم اندازه­ گیری فشار متصل می­ شوند. برای خرید ابزار دقیق مانند انواع ترانسمیتر فشار به خیابان لاله زار تهران بروید.

ترانسمیتر دیافراگمی

این ترانسمیترها دارای یک صفحه دیافراگمی می ­باشند که با تغییرات فشار، صفحه دیافراگم نیز تغییر شکل می­دهد و روی مخازن بسته می­شوند. جنس ترانسمیترهای دیافراگمی معمولا از فولاد ضدزنگ یا کامپوزیت پلیمری بوده و به دلیل جنس آن در محیط ­های متفاوتی قابل استفاده هستند.

ترانسمیتر تفاضلی یا اختلاف فشار

این ترانسمیترها جهت اندازه­ گیری اختلاف فشار بین دو مخزن و یا دو طرف یک لوله کاربرد دارند. در این ترانسمیترها از حسگرهای فلزی یا پرده دیافراگمی برای اندازه ­گیری تغییرات فشار و نشان دادن آن استفاده می­شود.

ترانسمیتر فشار ضد انفجاری

ترانسمیتر فشار ضدانفجاری در صنایع پتروشیمی، پالایشگاه ­ها و همچنین کارخانه تولید آمونیاک که احتمال ایجاد جرقه بسیار بالا می­باشد کاربرد دارد.

ترانسمیتر فشار صنعتی

این ترانسمیترها برای محدوده اندازه گیری فشار بسیار بالا طراحی شده اند.

ترانسمیتر فشار هوشمند

ترانسمیتر هوشمند به دلیل سرعت بالا در اندازه­ گیری و دقت و حساسیت بسیار بالا در محیط­ هایی که احتیاج به نتایج بسیار دقیق دارند، کاربرد دارد.

ترانسمیتر دیجیتال

در ترانسمیتر دیجیتال از یک صفحه نمایش برای نشان دادن فشار به صورت لحظه­ای استفاده می­شود. همچنین در این ترانسمیترها قابلیت ارسال مقادیر اندازه­ گیری شده به اتاق کنترل نیز وجود دارد. اصولا این ترانسمیترها در محل­هایی که امکان حضور اپراتور در آن محل امکان پذیر باشد مورد استفاده قرار می­گیرند.

کاربرد ترانسمیتر فشار

  • اندازه ­گیری فشار: سنسورهای فشار به طور مستقیم در صنایع خودروسازی، هواشناسی و مواردی که فشار باید مستقیما اندازه ­گیری شود، کاربرد دارند.

  • اندازه­ گیری جریان: رابطه ونتوری با فشار برای اندازه ­گیری جریان مورد استفاده قرار می­گیرد. در این روش، اختلاف فشار رابطه مستقیم با جریان عبوری از تیوپ دارد.

  • اندازه ­گیری ارتفاع از سطح دریا: ترانسمیترهای فشار کاربردهایی نظیر هواپیما، ماهواره، شاتل­های فضایی و هواشناسی که احتیاج به اندازه­گیری اختلاف فشار نسبت به سطح دریا دارند، مورد استفاده قرار می­گیرند.

  • آزمایش نشتی: با اندازه ­گیری فشار و تغییرات آن در یک بازه زمانی مشخص، وجود نشتی مشخص می­شود. با مقایسه فشار سیستم مورد نظر با سیستمی که دارای مقدار مشخصی نشتی است و سپس با محاسبه اختلاف فشار، میزان نشتی محاسبه می­شود.

  • اندازه­گیری ارتفاع و عمق: سطح مایعات با فشار رابطه مستقیمی دارد؛ بنابراین در این موارد از ترانسمیترها برای اندازه ­گیری وضعیت جسم موجود در آب مانند زیردریایی ­ها یا سطح ارتفاع مایع مخازن استفاده می­ گردد.




می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : یک شنبه 20 شهريور 1401 ساعت : 1:11
بازدید : 268

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: